Regietów i powrót przez Kozie Żebro

Miejscowości: Uście Gorlickie
Województwa: Małopolskie
Krainy: Beskid Niski

Jest to pierwsza trasa zrobione na mojej pierwszej wizycie w Beskidzie Niskim - paśmie, które okaże się być inne niż wszystkie.

Opis trasy

Jak się nie mylę, to po przyjechaniu samochodem zostawiliśmy rzeczy i poszliśmy się przejść. Na początku szliśmy raczej główną drogą do Wysowej. Było bardzo ciepło, chyba żadnej chmury na niebie.

In the forest by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Po pewnym czasie minęliśmy już wioskę i zaczęliśmy podchodzić przez las, jak to bywa często w górach. A w Beskidzie Niskim tym bardziej. Tam to widoków "w górze" jest mało. Co zrozumiałem na tej wycieczce.

Przeszliśmy przez Obycz i kierowaliśmy się w stronę Regietowa. Po drodzę widzieliśmy jakąś zablokowaną terenówkę. Błota już nie było bo ciepło, ale pojazd nadal tam był. Stopniowo robiło się ładniej, wyszliśmy z "puszczy" w kierunku Regietowa.

Road in Regietów by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Po prawej minęliśmy chyba najbardziej znaną kapliczkę Beskidzie Niskim, a dalej był cmentarz, a następnie baza namiotową.

Od tego momentu skręciliśmy w lewo na zachód w stronę Koziego Żebra. Podejście było, według mnie, mocno strome i męczące. Patrząc na warunki tego pasma widok z tego miejsca był bardzo dobry. Mieliśmy widok na zachodzące słońce.

Do bazy wróciliśmy prawie o zmroku.

Wnioski dodatkowe

Czołówka zawsze się przyda, nawet jak się nie przyda.