Z Janowic Wielkich do PTTK Szwajcarka

Miejscowości: Janowice Wielkie, Mysłakowice
Województwa: Dolnośląskie
Krainy: Rudawy Janowickie

Jest to pierwsza bliska styczność z Rudawami Janowickimi.

Opis trasy

Przyjechaliśmy pociągiem do Janowic Wielkich i po krótkiej chwili ruszyliśmy szlakiem na południe. Celem początkowym był Zamek Bolczów.

Pogoda była dosyć mokra i mglista. Szliśmy przez las z lekkim podejściem. Co chwilę z mgły wynurzały się kolejne kamienie. Jak to jeden kolega powiedział - te pasmo to tereny głównie spacerowe, ale co chwilę jest jakiś kamlot. Faktycznie tak było.

Trudno coś więcej napisać o Zamku Bolczów. To jest taka ciekawa ruina pośrodku lasu.

Bridge by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Następnie kierowaliśmy się szlakiem zielonym na zachód. Tutaj aż do Przełęczy Karpnickiej niewiele było do opisywania. Las, gdzieniegdzie strumyk. Chyba właśnie te strumyki były najciekawsze wtedy.

Brown and green by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Po jakimś czasie dotarliśmy do Schroniska Szwajcarka (www). Nie było późno, ale pogoda nie zachęcała do dalszych spacerów, więc zaczęliśmy testować ofertę kulinarną schroniska.