Południowe Rudawy Janowickie oraz Skalnik

Miejscowości: Marciszów, Kamienna Góra
Województwa: Dolnośląskie
Krainy: Rudawy Janowickie

Dwa miesiace temu byłem pierwszy raz w Rudawach Janowickich, ale nie udało się zobaczyć części południowej. Teraz naprawiłem swój błąd.

Opis trasy

Dojechaliśmy rano do Marciszowa. Poczekaliśmy chwilę na autobus do Kamiennej Góry. Tam z kolei mieliśmy trochę czasu na kolejny, więc poszedliśmy coś zjeść do centrum. Wróciliśmy i dalej jechaliśmy autobusem w stronę Kowar.

From Kamienna Góra to Kowary by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Wysiedliśmy w Leszczyńcu, w małej wiosce położonej całkiem wysoko. Sama droga 367 położona jest całkiem wysoko. Leszczyniec jest na wysokości około 560m n.p.m., porównywalnie do szczytów północych częśći Rudaw - Krzyżna Góra. Najwyższym miejscem tej drogi jest Przełęcz Kowarska, gdzie drogą położona jest na wysokości 727 m n.p.m.

Tree that feel autumn by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Po zostawieniu bagaży wyruszyliśmy w kierunku najwyższej góry Rudaw - Skalnika. Najpierw poszliśmy do centrum wsi, obok kościoła a dalej podejście w las na Rozdroże pod Bobrzakiem.

Autumn by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Później szliśmy niebieskim szlakiem obok schroniska Czartak, obok którego na asfaltowej drodzę leżał czarny kot. Schroniska już nie ma, zostało przekształcone teraz w gospodarstwo agroturystyczne.

Szliśmy niebieskiem szlakiem, jednak pod koniec stał się on trochę niewyraźnie opisany i chyba poszliśmy na skróty.

Posiedzieliśmy chwilkę na Skalniku, jednak dość mocno wiało a pogoda była niepewna, więc byliśmy tam tylko tą wspomnianą chwilę.

Western Sudetes by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Schodziliśmy inaczej - czerwonym szlakiem. Był on łatwiejszy, jednak podobnie jak niebieski był umiarkowanie ciekawy.

Wieczór we wsiach jak Leszczyniec jest ogromnie spokojnym wydarzeniem. Chociaż rekordowy spokój tego miejsca został pobity później w Pasterce, w Górach Stołowych.