Małe Pieniny i Wąwóz Homole bez Wysokiej

Miejscowości: Szczawnica
Województwa: Małopolskie
Krainy: Pieniny

Klasycznym elementem Pienin jest Wąwóz Homole oraz Wysoka. Celem tego dnia było zaliczenie obu tych miejsc.

Opis trasy

Ruszyliśmy w kierunku Wąwózu Homole. Niby znane miejsce, a trudno mi coś więcej o nim powiedzieć.

Wąwóz Homole by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Po tym jak przeszliśmy Wąwóz Homole to zaczęły się pienińskie polany. I to one były dla mnie bardziej interesujące.

W planie było wejście na Wysoką, jednak trochę popadało i słychać było burzę. Jakoś mi się odechciało. Znowu przejaw ostrożności, albo zachowawczości, jednak ja uważam, że to jest zaleta. Wysoką nie ucieknie, a ciekawe jak wyglądają te tereny jesienią.

Green Pieniny by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Kierowaliśmy się na zachód widząc zbliżającą się burzę. Na wysokości Durbaszki skręciliśmy w stronę schroniska o takiej samej nazwie. Tam przeczekaliśmy burzę siedząc ponad godzinę i patrząc co się dzieje wokół. Zrobiło się dość mgliście.

Jak deszcz się uspokoił zaczęliśmy schodzić, pomimo tego, że burzę było cały czas było słychać i widac. Nie uciekła ona daleko.

Sheep hiding from the storm by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Będąc już w dolinie zaczęło ponownie mocno padać, więc schroniliśmy się obok wejścia do Wąwózu Homole i po pewnym czasie wracaliśmy do Jaworek.

Pogorszenie pogody towarzyszyło nam prawie do końca majówki, jak się później okazało.