Przejście do Rdzawki

ładne polanki, nie za długa trasa, jednak było zimniej niż dzień wcześniej

Aleksander Kwiatkowski, 2016-01-01

Tagi: Strona główna, Pieszo, Góry
Miejscowości: Rabka
Województwa: Małopolskie
Krainy: Gorce

Oprócz przechadzki na Turbacz miałem w planie jeszcze dwie trasy. Chciałem zejść do Poręby Górnej oraz jakąś pętlę na południe. Chatkowy z Maciejowej polecił mi trasę na południe.

Opis trasy

Wyruszyliśmy dość późno, bo około 12-tej. Musieliśmy przenieść rzeczy do innego pokoju, a wcześniej wstać po Sylwestrze.

Ponice (75 kB)

Ruszyliśmy na wschód od schroniska, ze sto metrów, a później zielonym szlakiem na południe. Jednocześnie z zielonym przebiega tam żółty szlak rowerowy, jednak chyba nie rzuciłbym się na niego rowerem.

Kryształki lodu (97 kB)

Zeszliśmy do Ponic, takiej małej wsi pośrodku gór. Chociaż bardziej to były duże pagórki.

Idąc do Rdzawki (87 kB)

Następnie kolejne podejście na wzgórze nad Rdzawką. Mieliśmy tam zobaczyć kościół, jednak robiło się zimniej niż w poprzednich dniach i trzeba było wracać.

Lekkie zamglenie (81 kB)

Szliśmy przez Rdzawkę na północ. Gdy doszliśmy do miejsca, w którym Rdzawka i Ponice łączą się z Rabką zaczęliśmy szukać szlaku. Udało nam się znaleźć stary szlak (był na mapie papierowej), którym dotarliśmy do szlaku czerwonego i do schroniska.