Pociągiem do Kruszwicy

przejazd fragmentem nieusuniętych torów, które kiedyś łączyły Inowrocław przez Kruszwicę i Strzelno z Mogilnem

Aleksander Kwiatkowski, 2017-06-10

Tagi: Kolejowe, Strona główna
Miejscowości: Kruszwica, Inowrocław
Województwa: Kujawsko-pomorskie

Wstęp

Trasa kolejowa do Kruszwicy ma dla mnie specjalne znaczenie. Powodem jest to, że przebiegała ona przez Strzelno.

Pociąg parowy w Inowrocławiu (89 kB)

Nie mogłem nie skorzystać z okazji gdy Turkol opublikował swoją ofertę. Bliskość terenów umożliwiła moim rodzicom również uczestniczenie w tym przejeździe.

Szczegóły

W wyniku remontu linii kolejowej Poznań-Warszawa na kilka dni przed przejazdem dostałem informację o anulowaniu przejazdu pociągu do Wapienna. Byłem niezadowolony z tej informacji ale w czasie trwania wielu remontów na kolei mniejsze podmioty muszą się niestety dostosować. Może za rok albo dwa ponownie będzie okazja i wtedy uda mi się przejechać do Wapienna.

Stacja kolejowa w Kruszwicy (112 kB)

Do Kruszwicy dojechaliśmy samochodem około 11-tej. Pociąg miał przyjechać około 11:30 ale pojawiło się półgodzinne opóźnienie.

Pociąg manewrujący w Kruszwicy (129 kB)

Ruszyliśmy pociągiem na północ do Inowrocławia. Trasa nie była zbyt długa i można podzielić ją na trzy części:

  1. Opuszczenie Kruszwicy.
  2. Tereny wiejskie, pola - krótki ale chyba najciekawszy fragment.
  3. Wjazd do Inowrocławia.
Wyjeżdzając z Kruszwicy (80 kB)

Podział może mało oryginalny ale według mnie najwłaściwszy.

Wiejskie tereny (84 kB)

Opuszczając Kruszwicę mijaliśmy zakłady przemysłowe po lewej stronie. Dzięki ich istnieniu ta linia kolejowa nie została jeszcze rozebrana.

Nieoznaczone tory kolejowy (108 kB)

Tereny wiejskie to głównie pola po obu stronach torów i gdzieniegdzie jakieś budynki. Najciekawszym miejscem był most kolejowy i tory w kierunku wschodnim. Według Openstreetmap tory te prowadzą do Jednostki Wojskowej 1523 2 Pułku Inżynieryjnego.

Trudno było nas nie zauważyć (136 kB)

Po przejechaniu mostu w Tupadłach rozpoczął się ostatni fragment trasy - wjazd do Inowrocławia. Z lewej strony mijaliśmy Sodę Mątwy a po prawej część Inowrocławia o podobnej nazwie - Mątwy. Kiedyś w tym miejscu był przystanek kolejowy.

Czekając na zielone (80 kB)

Następnie przjechaliśmy przez Inowrocław Rąbinek. Niedawno wyremontowany przystanek który będzie służył w czasie objazdu podczas remontu linii kolejowej nr 3. Specjalnie skorzystam z tego remontu aby dostać się do miejsc gdzie pociąg nie jeździł, czyli: Piotrkow Kujawski albo Babiak.

Opuszczając Inowrocław (88 kB)

Na trasie powrotnej niewiele więcej się działo. Zauważyłem większy ruch pociągów towarowych w okolicy.

Każdy przejazd Turkolu to drugie tyle osób robiące zdjęcia (181 kB)