Pociągiem do Kruszwicy

przejazd fragmentem nieusuniętych torów, które kiedyś łączyły Inowrocław przez Kruszwicę i Strzelno z Mogilnem

Aleksander Kwiatkowski, 2017-06-15 (czwartek)

Tagi: Kolejowe, Strona główna
Miejscowości: Kruszwica, Inowrocław
Województwa: Kujawsko-pomorskie

Wstęp

Trasa kolejowa do Kruszwicy ma dla mnie specjalne znaczenie. Powodem jest to, że przebiegała ona przez Strzelno.

Pociąg parowy w Inowrocławiu (109.9423828125 kB)
Pociąg parowy w Inowrocławiu
PENTAX K-S2, 18mm f8.0 1/100 s ISO200

Nie mogłem nie skorzystać z okazji gdy Turkol opublikował swoją ofertę. Bliskość terenów umożliwiła moim rodzicom również uczestniczenie w tym przejeździe.

Szczegóły

W wyniku remontu linii kolejowej Poznań-Warszawa na kilka dni przed przejazdem dostałem informację o anulowaniu przejazdu pociągu do Wapienna. Byłem niezadowolony z tej informacji ale w czasie trwania wielu remontów na kolei mniejsze podmioty muszą się niestety dostosować. Może za rok albo dwa ponownie będzie okazja i wtedy uda mi się przejechać do Wapienna.

Stacja kolejowa w Kruszwicy (130.6650390625 kB)
Stacja kolejowa w Kruszwicy
PENTAX K-S2, 17mm f6.3 1/160 s ISO100

Do Kruszwicy dojechaliśmy samochodem około 11-tej. Pociąg miał przyjechać około 11:30 ale pojawiło się półgodzinne opóźnienie.

Pociąg manewrujący w Kruszwicy (147.04296875 kB)
Pociąg manewrujący w Kruszwicy
PENTAX K-S2, 200mm f8.0 1/250 s ISO800

Ruszyliśmy pociągiem na północ do Inowrocławia. Trasa nie była zbyt długa i można podzielić ją na trzy części:

  1. Opuszczenie Kruszwicy.
  2. Tereny wiejskie, pola - krótki ale chyba najciekawszy fragment.
  3. Wjazd do Inowrocławia.
Wyjeżdzając z Kruszwicy (101.4248046875 kB)
Wyjeżdzając z Kruszwicy
PENTAX K-S2, 200mm f6.3 1/250 s ISO250

Podział może mało oryginalny ale według mnie najwłaściwszy.

Wiejskie tereny (105.3955078125 kB)
Wiejskie tereny
PENTAX K-S2, 33mm f6.3 1/200 s ISO100

Opuszczając Kruszwicę mijaliśmy zakłady przemysłowe po lewej stronie. Dzięki ich istnieniu ta linia kolejowa nie została jeszcze rozebrana.

Nieoznaczone tory kolejowy (126.607421875 kB)
Nieoznaczone tory kolejowy
PENTAX K-S2, 170mm f8.0 1/250 s ISO400

Tereny wiejskie to głównie pola po obu stronach torów i gdzieniegdzie jakieś budynki. Najciekawszym miejscem był most kolejowy i tory w kierunku wschodnim. Według Openstreetmap tory te prowadzą do Jednostki Wojskowej 1523 2 Pułku Inżynieryjnego.

Trudno było nas nie zauważyć (153.7451171875 kB)
Trudno było nas nie zauważyć
PENTAX K-S2, 53mm f8.0 1/100 s ISO200

Po przejechaniu mostu w Tupadłach rozpoczął się ostatni fragment trasy - wjazd do Inowrocławia. Z lewej strony mijaliśmy Sodę Mątwy a po prawej część Inowrocławia o podobnej nazwie - Mątwy. Kiedyś w tym miejscu był przystanek kolejowy.

Czekając na zielone (101.7861328125 kB)
Czekając na zielone
PENTAX K-S2, 200mm f8.0 1/250 s ISO400

Następnie przjechaliśmy przez Inowrocław Rąbinek. Niedawno wyremontowany przystanek który będzie służył w czasie objazdu podczas remontu linii kolejowej nr 3. Specjalnie skorzystam z tego remontu aby dostać się do miejsc gdzie pociąg nie jeździł, czyli: Piotrkow Kujawski albo Babiak.

Opuszczając Inowrocław (108.6015625 kB)
Opuszczając Inowrocław
PENTAX K-S2, 75mm f8.0 1/160 s ISO100

Na trasie powrotnej niewiele więcej się działo. Zauważyłem większy ruch pociągów towarowych w okolicy.

Każdy przejazd Turkolu to drugie tyle osób robiące zdjęcia (195.1591796875 kB)
Każdy przejazd Turkolu to drugie tyle osób robiące zdjęcia
PENTAX K-S2, 125mm f8.0 1/200 s ISO400

Powiązane wpisy

Wpis ukończono dnia 2017-10-15, czyli 122 dni później.