Z Jarocina, przez Krobie, do Rydzyny

Aleksander Kwiatkowski, 2018-05-21
Nie przestrasz się, proszę! Wpis nie został jeszcze dokończony.

Procedura tworzenia wpisów wygląda następująco:

1. Bycie w terenie - czyli aktywność która zostanie opisana,
  2. Utworzenie pustego wpisu - zdjęcie, trasa, informacje o kilometrach, gminach, ...
  3. Notatki - strzępki ulotnych informacji w formie listy
  4. Tekst wstępny
  5. Poprawki w tekście
  6. Media - głównie zdjęcia, czasem filmik

Widzisz to, ponieważ niestety jeszcze nie miałem czasu aby napisać i poprawić tekst wpisu. Będę to robił stopniowo gdy pogoda nie będzie sprzyjać wyjazdom. Tymczasem zapraszam na ukończone wpisy na stronie głównej lub na liście wpisów.

Tagi: Rower, Niedokończone
Miejscowości: Jarocin, Jaraczewo, Koźmin Wielkopolski, Pogorzela, Pępowo, Krobia, Poniec, Rydzyna
Województwa: Wielkopolskie

Dzięki majówce udało mi się w tym miesiącu przejechać sporo kilometrów. Dwa dni temu jechałem rowerem MTB przez okolice [Kruszwicy][wiki-kruszwica].

Nie miałem dużej chęci aby jechać gdyż nie wyrobiłem się jeszcze z opisem majówkowych tras, oraz miałem sporo pracy do zrobienia. Pojawiło się kilka sytuacji (nieudany wyjazd do [Kłodzka][wiki-klodzko], stabilny wiatr), które ostatecznie doprowadziły to zaplanowania tej trasy.

Opis trasy

Ruszyliśmy pociągiem osobym do [Jarocina][wiki-jarocin], do którego datarliśmy o 12-tej. Nie jest to wczesna godzina.

W [Jarocinie][wiki-jarocin] byłem już kiedyś wjeżdzając z północno-wschodniej strony. W identycznym kierunku wyjeżdzałem. Nigdy nie był to kierunek zachodni.

Ruszyliśmy aleją Niepodległości, która to zamienia się na drogę 12-tkę, w miarę szybko zjeżdzając do [Noskowa][wiki-noskow]. Niestety nie nagrałem zjazdu w okolicy stawu przy wsi [Siedlemin][wiki-siedlemin].

Nie jest istotna dokładny opis miejscowości, przez które przejeżdzaliśmy. Jechaliśmy drogą dobrej jakości, wokół widać było już zielone zboża.

Dojechaliśmy do [Ruska][wiki-rusko]. Jechaliśmy obok ogrodzenia pałacu obok którego były wykonywane jakieś prace. Mapy google jednak nic więcej nie informują o nim. Jest to chyba tylko atrakcja turystyczna niż jakiś obiekt hotelowy.

W [Borzęciczkach][wiki-borzeciczki] skręciliśmy w prawo kierując się następnie w stronę [Pogorzeli][wiki-pogorzela]. Po chwili wjechaliśmy w las jadąc wzdłuż rzeki [Radęcy][wiki-radeca-rzeka], o której istnieniu nic nie wiedzieliśmy.

W [Pogorzeli][wiki-pogorzela] zrobiliśmy krótką przerwę przy sklepie. Przejechaliśmy 1/3 zaplanowane na dzisiaj trasy.

Jadąc do [Sułkowic][wiki-sulkowice] natrafiliśmy na jedyny kawałek drogi gruntowej dzisiejszego dnia. Zbliżaliśmy się do [Krobi][wiki-krobia], przez którą przejeżdzają szynobusy.

Bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła ścieżka rowerowa podczas wyjazdu. Scieżka ta była położona wzdłuż bardziej ruchliwej drogi. Kończyła się w [Pudliszkach][wiki-publiszki].

Dojeżdzając do [Pońca][wiki-poniec] jechaliśmy wzdłuż szyn, po których nawet teraz przejechał szynobus.

W [Miechcinie][wiki-miechcin] postanowiliśmy z Maciejem się rozdzielić. Ja miałem jechać asfaltem a Maciej zielonym szlakiem rowerowym drogą polno-gruntową. Okazało się, że dojechaliśmy do punktu zbiórki prawie w tym samym momencie.

Spieszyliśmy się do stacji kolejowej w [Rydzynie][wiki-rydzyna] więc szybko dojechaliśmy do centrum miasta. Tam zobaczyłem na mapę i okazało się, że wspomniana stacja jest 3km za miastem. Musieliśmy się wrócić do skrzyżowania z 5-tką i skręcić na zachód do [Kłody][wiki-kloda].

Trwał remont przejazdu przy stacji kolejowej ale istniało przejście dla pieszych, przez które dotarliśmy na dworzec około 10 minut przed odjazdem pociągu.

Byłem bardzo zadowolony z dzisiejszej trasy. Jestem mniej zadowolony ze zdjęć i opisu ale faktycznie trudno mi opisywać moje odczucia odnośnie rosnącęgo zboża.