Tam gdzie woda, tam tłumy

Aleksander Kwiatkowski, 2021-08-14 (sobota)
Nie przestrasz się, proszę! Wpis nie został jeszcze dokończony.

Procedura tworzenia wpisów wygląda następująco:

1. Bycie w terenie - czyli aktywność która zostanie opisana,
  2. Utworzenie pustego wpisu - zdjęcie, trasa, informacje o kilometrach, gminach, ...
  3. Notatki - strzępki ulotnych informacji w formie listy
  4. Tekst wstępny
  5. Poprawki w tekście
  6. Media - głównie zdjęcia, czasem filmik

Widzisz to, ponieważ niestety jeszcze nie miałem czasu aby napisać i poprawić tekst wpisu. Będę to robił stopniowo gdy pogoda nie będzie sprzyjać wyjazdom. Tymczasem zapraszam na ukończone wpisy na stronie głównej lub na liście wpisów.

Tagi: Rower, Niedokończone
Miejscowości: Lipno, Śmigiel, Włoszakowice, Wijewo, Przemęt
Województwa: Wielkopolskie

83 km | 10 h | 27 °C | Mapy: UMP | OSM | Mapy.cz | Google

2021-08-12 - dojazd do noclegu

Ruszyliśmy pociągiem do [Lipna Nowego][wiki-lipno-nowe]. Wysiedliśmy o 18:45 i musieliśmy dojechać do noclegu do [Włoszakowic][wiki-wloszakowice].

Po przekechaniu nad [S5][wiki-s5] wjeżdżaliśmy do lasu przez który przepływa rzeka [Samica][wiki-samica] i skręciliśmy w lewo jadąc po niebieskim szlakiem pieszy.

Wjechaliśmy do [Boguszyna][wiki-boguszyn]. Jest to bardzo spokojna wieś gdzie wieczorem dzieci mogą bawić się na drodze asfaltowej. Takie coś około 30-40 lat temu było jeszcze czymś normalnym, jednak teraz już nie jest.

Do celu zostało 6km a słońce było nieznacznie nad horyzontem. Czułem, że już było późno, jednak odległość do noclegu nie była daleko.

Zbliżając się do noclegu krajobraz był raczej rolniczy. Ja osobiście mniej lubie południową Wielkopolskę, która jest znacznie bardziej przekształcona.

2021-08-13 -

Tego dnia musiałem rano trochę popracować z noclegu. Umówiliśmy się, że podjadę w okolicę [Osłonina][wiki-oslonin]. Wybrałem jazdę drogą do [Zaborówca][wiki-zaborowiec].

Na mapie jest to droga regionalna dlatego myślałem, że ruch będzie tam stosunkowo mały. Byłem w sporym błędzie. Te tereny są popularne przez lokalne jeziora i dlatego ruch w wakacje jest tutaj bardzo duży.

Tutaj miałem jedną z sytuacji gdzie kierowca audi combi wyprzedzając mnie zachował bardzo małą odległość. Nagranie wysłałem na policję ale chyba coś z tym nie poszło dalej bo nic do mnie później nie doszło.

Kierowałem się do wsi [Brenno][wiki-brenno] gdzie mogłem opuścić drogę asfaltową i szlakiem pieszym pojechać na północ do ustalonego miejsca spotkania.

Przejechałem obok ośrodka wczasowego przy Jeziorze Białym.

W [Osłoninie][wiki-oslonin] zatrzymałem się aby zjeść obiad. Szczerze mówiąc nie lubię takich ośrodków bo jedzenie rzadko kiedy jest dobre.

Ludzi było na tyle dużo że nie czułem się tutaj dobrze. Nie chodzi o to, że mam fobię przed ludźmi, ale mogłem wybrać ciekawsze miejsce i lepiej wykorzystać czas.

Wracając wolałem wybrać inną drogę - mniej ruchliwą.

TODO jezioro po drodze

Dotarliśmy do [Miastka][wiki-miastka]. I gdy byliśmy w spokojniejszym miejscu zaczęła podobać mi się zabudowa - gęsto budynki blisko drogi z cegły.

TODO kiedyś piszo

Wyjeżdżając z [Dominic][wiki-dominice] musieliśmy podjechać. Większość trasy była przez las. Robiło się już późno i średnio byłem zadowolony z faktu późnego powrotu.

2021-08-14 powrót przez Śmigiel

Jakoś musieliśmy wrócić do [Poznania][wiki-poznan]. Wybrałem trasę na północ przez [Śmigiel][wiki-smigiel] sądząc, że trasa będzie ciekawsza.

Dotarliśmy do [Chabielina][wiki-chabielin] gdzie kiedyś skręcałem w lewo TODO TODO jedna do Dłużyna

W [Śmiglu][wiki-smigiel] na rynku zjedliśmy coś. Wybrałem kebaba z którego nie byłem zadowolony.