Z PTTK Odrodzenia pod Dom Śląski

Miejscowości: Podgórzyn, Karpacz
Województwa: Dolnośląskie
Krainy: Karkonosze

Jak to często bywa w górach, jeżeli danego dnia pogoda jest zła, to następnego może być też zła, lub dobra. Tym razem była aż za dobra.

Opis trasy

Wstałem około 6-tej i poszedłem korytarzem w schronisku do okna z którego mogłem zrobić jakieś zdjęcia okolicy o poranku. Gdybym wiedział że będzie taka pogoda, to wziąłbym statyw, wstałbym godzinę wcześniej, ubrał i wyszedł ze schroniska.

Winter morning in Karkonosze by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Wyruszliśmy na wschód idąc Głównym Szlakiem Sudeckim. Szliśmy cały czas zboczem, lekko po stronie polskiej. Najstromiej na lewo było w okolicy Samotni, czyli obok Wielkiego Stawu oraz Małego Stawu.

Idąc na wysokości widok dolin z jednej strony jest idealny, z drugiej strony zmienia się on bardzo powoli. Chociaż dziwię się, że w najlepszych zdjęciach, nie mam żadnego zdjęcia "dolin z góry".

To the East from Odrodzenie hut by Aleksander Kwiatkowski on 500px.com

Gdy po lewej widzieliśmy schronisko Strzecha Akademicka na wprost już była Śnieżka. Dotarliśmy do Domu Śląskiego na jedzenie. Były plany aby spróbować wejść na Śnieżkę przy tak idealnej pogodzie, ale możliwe że byłyby problemy z powrotem wtedy. Dlatego zachowawczo zjechaliśmy kolejką do Karpacza.